Öt Brooklyn-i punk összehozta minden idők legtrógerebb karácsonyi indie-slágerét

2021-től nem is igen várhattunk mást, mint tojláslikőrt kábulásig vedelő nagymamát, hullarészeg haverokat és szexelő Mikulást. Bár a senki által nem ismert Surfbortnak nem sok köze van az igényes rockzenéhez, legalább bunkóságban nagyon topon vannak.

„Meg akarom ölni magam Nem kaptam meg, amit akartam Nem tudok aludni, nem tudok enni, talán be is téphetek, Oh, meg akarom ölni magam”

- ordítja Dani Miller, a Surfbort énekese a szeptemberben kiadott FML-ben. Ahogy a fenti részletből is kitűnik, a szám tele van kedves gondolatokkal: az élet egy rakás szar, az emberek számítóak, aludni sem lehet rendesen, és mindezen csak egy kis zöld segíthet. De talán még az sem, és akkor nincs mást tenni, jöhet a kötél.

Sok mindent lehet mondani erre a kis dalocskára, de azt egészen biztosan nem, hogy kicsattanna az életkedvtől. Már amennyiben Millerék komolyan gondolják azt, amiről énekelnek. Mert látva a szám klippjét, ez erősen kétesélyes.

A Surfbort egy New Yorki-i banda, és talán az a legszimpatikusabb bennük, hogy senkit nem érdekelnek. Így a legjobb nekik, és így a legjobb mindenki másnak is. Népszerűségüket jól mutatja, hogy 330 milliós országukban mindössze 10 ezren követik nyomon a munkásságukat a közösségi térben, ami azért lássuk be, nem számít kiugró eredménynek.

De hát, ami szar, az szar: márpedig a Surfbort erősen súrolja ezt a kategóriát. Végtelenül leegyszerűsített gitártémákkal kacsintgatnak vissza a kilencvenes évekre, a surf punk aranykorára – kicsit bénán, kicsit ügyetlenül, de legalább lelkesen. Dani Millert sem lehet megvádolni azzal, hogy jól tudna énekelni, mégis az egész elcsúszik, mint a híg fos.

Akármennyire gagyiszag lengi körbe a produkcióikat, ha egy kis trash-re vágyik az ember, akkor azért valamennyire elmegy. Külön szórakoztató a kifestett arcú kamupunkokban, hogy minden egyes alkalommal véreset szarva próbálnak polgárt pukkasztani, de ez valahogy sosem jön igazán össze nekik.

Ha ezek után valaki azt mondja, hogy a Surfbort ott lesz a legjobb karácsonyi dalok kategóriájának várományosai között, annak valami baj lehet az agyával. Pedig így alakult:

a Los Angeles-i indie blog, a Grimmy Goods ismeretlen okokból kifolyólag bepakolta az idei TOP 5-be a srácokat.

Forrás: Facebook/Surfbort

Azt nem lehet állítani, hogy túl erős lenne a mezőny: leginkább lanyha feldolgozások és gennyes nyáltengerek szerepelnek a listában. Nem véletlenül, hiszen a jó karácsonyi popdal olyan, mint a futballhuligán egyetemi tanár: meglehetősen ritka. Jellemzően vagy csöpögős, vagy túl komolykodó, vagy az ünnep üzenetével teljesen szembemenő lesz a végeredmény.

Próbálkozni persze lehet, hiszen igény és rossz ízlés bőven van az ilyesmire. Vélhetően így voltak ezzel Dani Millerék, akik egy régi klasszikust dolgoztak fel, meglehetősen sajátosan.

Az Elmo & Patsy „Grandma Got Run over by a Reindeer”-je jó ideje kínálja magát, hogy valamelyik állat meglássa benne a fantáziát, és felturbózza.

A bárgyú, áthallásos dalocska arról szól, hogy a nagyi a sok tojáslikőrtől bepityókázott, és családjának figyelmeztetése ellenére egyedül, félkészen hazaindult karácsony este. Nem lett jó vége a magánakcióknak, hiszen egy rénszarvas elütötte, így másnap reggel patanyomokkal a homlokán ébredt. Valami mégiscsak történhetett!

A téma meglehetősen magas labda az olyan figyelemre vágyó, közepesen tehetségtelen bandáknak, mint a Surfbort, így nem csoda, hogy a srácok megpróbáltak lecsapni rá. Ebből aztán

megszületett minden idők legprosztóbb karácsonyi dala.

A bunkóságnak nincsenek határai, és ezt Millerék most be is bizonyították: az eredeti szöveget kiegészítették egy-két mocsoksággal, de a dalt kísérő animációval mentek igazán nagyot a tahósági versenyben. Ha az újraértelmezett „Grandma Got Run over by a Reindeer” világából indulunk ki, akkor a karácsony gyakorlatilag nem más, mint egy kiadós bebaszatúra.

A klipben minden benne van, ami egy kicsit is ízléstelen: a tojláslikőrt kábulásig vedelő nagymama, hullarészeg haverok, szexelő Mikulás és a totális káosz.

Talán nem véletlen, hogy a Youtube korhatárosnak minősítette a videót, és bejelentkezéshez kötötte a megtekintését. 

Úgy látszik, 2021-ben ez is elég volt ahhoz, hogy valaki 15 perc figyelmet kapjon.