A botrányos valóságshow az RTL II-es csatornáján látható minden nap az esti órákban, de mindig főműsoridőben.
A trágár, durva és sokszor szexuális tartalmakat is megjelenítő Való Világ fiatalokra gyakorolt rendkívül káros hatását már sokan kifejtették, és mivel nem vagyunk szakértői a témának, nem akarunk ezen a téren nagyon okosakat mondani.
Amivel foglalkozni szeretnénk, az az, hogy a műsor miatt nem kis zavar keletkezett a balliberális csatornánál, mert miközben az RTL is természetesen felült az azonos nemű párok örökbefogadása miatt kialakult év végi hisztihullámra, és a Háttér Társaság nevű meleg szervezet dokumentumfilmjét vetítették le az I-es csatornájukon,
Addig az RTL II-es csatornáján megállás nélkül buzizott az egyik szereplő, minden gátlás nélkül.
A helyzet ellentmondásossága miatt többször is megkeresték az RTL Klub-ot, hiszen az egy dolog, hogy mit beszélnek a játékosok, ám az egy másik dolog, hogy mit hagynak bent a műsor szerkesztői. A buzizás minden gond nélkül maradhatott.
"Te kis színjátékos buzigyerek.” „Ne buzizzál engem.”
„Menj be, mint egy kislány.”
„Hányinger vagy, te kis buzigyerek.”
Ilyen magasröptű dialógusokkal gazdagítja műsorait a kanális csatorna, miközben reklámjaiban folyamatosan Jó Emberekké akarja nevelni nézőit.
De a valóságshow nem csak a buzizásról vált híressé, hanem a mostanában gyakori verbális és néha a fenti videón is látható fizikai erőszakoskodásról is, amelynek gyakorta nők is áldozataivá váltak.
Érdemes arra is visszaemlékezni, amikor az eggyel ezelőtti szériában az egyik férfiszereplő, csak mert nem tetszett a másik villalakó nőnek a véleménye, hozzávágott egy szemöldökcsipeszt - nem kis riadalmat és jogos felháborodást okozva.
A játékost kizárták a Való Világból tettéért, de nem hallottuk róla, hogy az eset miatt a női jogok máskor oly hangos védelmezői, - például a Kovács Ákos mondatai miatt nagyon felháborodók - felszólaltak volna az RTL és a botrányos műsora ellen.
Visszatérve a 10. szériához, az is érdekes párbeszéd volt, amikor az egyik játékos azt ecsetelte a nők bántalmazása kapcsán, és
De talán a legfelháborítóbb mégis az volt, amikor két villalakó szerelmi kapcsolata során olyan mondatok hangoztak el a női szereplővel szemben, ami miatt minden normális férfi és főleg lányos apa zsebében kinyílt a bicska.
A VV Renátó nevű, fentebb már szóba került játékos minősíthetetlen, alpári stílusban beszélt barátnőjével, VV Fru-val, akit egyre inkább maga alá gyűrt a fiú erőszakos stílusa.
"Húzzál a gecibe te balfasz" (...) "Szopd ki"
- A sérülékeny csoportok ügyeire roppantul érzékeny csatornának mindez belefér.
Aki apa, az nem örülne neki, ha a gyerekeinek ez a viselkedés lenne a minta.
Az RTL-t az általa terjesztett mocsokért, agresszióért, nőkkel szembeni durvaságért, homofóbiáért persze senki nem vonta felelősségre. Nem hallottunk hangos tüntetésekről, vagy a drága, Soros által kitartott jogvédő szervezetek máskor a világot fellármázó tiltakozásáról sem.
Egyedül az M1 fordult már többször kérdéssel a műsor szerkesztőihez, hogy nem zavarja-e őket a durvaság, erőszakoskodás, szexualitás?
Azzal a kérdéssel is megkeresték az RTL II-t, hogy nem érzik-e azt problémásnak, hogy amíg az egyik csatornájukon a meleg párokat népszerűsítő műsort sugároznak, addig a másik csatornájukon ordítva buziznak és erőszakoskodnak. Érdemi válasz eddig - tudomásunk szerint - természetesen nem érkezett.
Hallgatnak a szponzorok is
A Kontra úgy gondolta, hogy megkérdezi azokat a szponzorokat, cégeket, akik a Való Világ műsorát támogatják, vagy a csatornán reklámot futtatnak a Való Világ műsorsávjában.
Levelünkben megkerestük ezeket a cégeket, és megkérdeztük, hogy nem jelent-e problémát számukra, hogy egy olyan műsort pénzelnek, amelyben gyakori a verbális, sokszor nőket is érő erőszak, valamint nyílt "bu**zás". Megértük őket, meséljék el nekünk, hogy mégis mennyire tudnak ezzel azonosulni.
Megkerestük
- VIWA Vitamin Water
- My 77
- Cipo and BAXX
cégek képviselőit.
Ők azok ugyanis, akik szponzorként felvállaltan támogatják a valóságshow-t.
A válaszuk természetesen elmaradt.
A homoszexualitást korábban plakátokkal reklámozó Coca Cola-nak sem volt semmi mondanivalója
De hasonló kérdéssel fordultunk a Való Világ szünetében rendszeresen reklámozó Coca Cola Magyarországhoz is, különösen azért, mivel 2019-ben hatalmas felháborodást és megosztottságot váltott ki az azonos nemű kapcsolatokat reklámozó Love is Love plakátkampányuk.
Emiatt pedig kíváncsiak voltunk, hogy mi a véleményük arról, hogy ótvar módon buziznak a műsorban? Nem éreznek-e ebben egy kis ellentmondást?

Választ persze innen sem kaptunk.
De az üdítőital mellett más, a főműsorsávban hirdető nagycégekhez is fordultunk hasonló kérdéseinkkel.
Így megkerestük az
- Euronics
és a
- Média Markt
cégeket, hogy mondják el ők is a véleményüket a fenti esetekről, és hogy mennyire tudnak az elhangzottakkal azonosulni.
Válasz mind ez idáig nem érkezett.
(Ha esetleg mégis befutna bárhonnan válasz, cikkünket kiegészítjük vele.)
Frissítés
Cikkünk megjelenését követően beérkezett az Euronics válasza, amelyet változtatás nélkül közlünk:
Tisztelt Both Hunor Úr!
Köszönettel megkaptuk megtisztelő levelét, melyre az alábbi reakciót adjuk.
Az Vöröskő Kft. - Euronics nem reklámhelyet, vagy idősávot vásárol az R-time Sales House-tól, hanem nézettséget. A nézettségek leszállítására a Sales House-nak az ÁSZF-je alapján szabad keze van, így cégünknek nincs ráhatása a reklámszpot megjelenések pontos időpontjára.
A hirdetői piac kifejezetten a nézőkre, mint potenciális vásárlók elérésére koncentrálnak kampányaik során. Ennek ellenére és minden körülményt figyelembe véve, ahogy a kontra.hu is, minden erőszakot, megkülönböztetést elítélünk. Meggyőződésünk, hogy nemcsak a Vöröskő Kft., hanem a teljes hirdetői piac hasonlóan gondolkodik és sok esetben szembesül hasonló nehézségekkel más csatornákon is.
Az Vöröskő Kft. - Euronics-nek reklámozóként a televíziós műsorok tartalmára nincs ráhatása, nincs jogi lehetőségünk sem, hogy ezekbe beleszóljunk, azt pedig szintén a televíziók döntik el, hogy a műsorrendjüket miként állítják össze, és a késő esti, 9 óra utáni műsorsávban sugároznak-e olyan tartalmakat, amelyek jogszabályi keretek között megjeleníthetnek akár az Ön által említett tartalmat is.
Fontos tudni, hogy a nézettség megrendelése a kampány indulása hónapjának első napja előtt 8 héttel történik, így teljeséggel esélytelen elkerülni a kérdéses tartalmakat.
A televíziós műsorok tartalmának minősítse a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság feladata; ha valamit nem talál összhangban a jogszabályokkal, akkor a hatóságnak van jogi felhatalmazása intézkedni, s a megfelelő lépéseket megtenni, és ezt egyébként meg is szokta tenni.
Köszönettel és tisztelettel:
Vöröskő Kft. – Euronics