Az YZ-generáció az valami csodálatos, megismételhetetlen, hópehely-dolog.
Ezek a fiatalok! A mai fiatalok az mindig valami olyan háromszögelés, mint amikor a független hírekben olvashatjuk, hogy „a diákok húszpontos követelést intéztek Orbán Viktor felé", vagy „tiltakoznak az egészségügyi dolgozók a kormány...", és így tovább. Esetleg még hivatásos aláírókkal is megtámogatjuk az ügyet. Vágyainkat-álmainkat kivetítjük valaki másra, és rájuk hivatkozva (mögéjük bújva) próbáljuk megvalósítani Az Ágendát.
A multinacionális cégek rossz lelkiismeretéből fakadó egyre viccesebb, átlátszó képmutatása és önkéntes versenyfutása a legzöldebb, legjóemberebb, legnő- és LMBTQ-barátabb címekért nyilvánvaló, és további elemzést kér.
kapcsolódó
-
A multis néplélek legmélyebb bugyrai
Jelen cikkünk tételmondata legyen a következő: hiába a nyugatias környezet, az átlagnál jóval magasabb fizetés és a jólét, a proliságot képtelenség kiirtani a kelet-közép-európaiak többségének lelkületéből.
Természetesen fogalmuk sincs róluk, és vagy nagyon nem ismerik a saját gyerekeik korosztályát, vagy saját gyerek híján bedőlnek a fizetett piackutató tanácsadók leegyszerűsítő, közhelyes hülyeségeinek.
Az YZ, de leginkább Z-generációs fiatal a multik szerint tehát:
- Nem megy ám el csak úgy akárhova dolgozni (ez mondjuk meglepő fejlemény, más korosztályban ez elképzelhetetlen lenne)
- A pénz, kompenzációs csomag számára sokadlagos szempontok, sokkal fontosabbak neki az olyan tényezők, mint például a társadalmi felelősségvállalás, a környezetvédelem, az előmeneteli lehetőségek, képzések, az emberi jogok (leginkább főleg az LMBTQ- és a női kvóta - a piszkos lufipénzt bizonyára utálják a mai fiatalok)
- Nem fogja megvenni a terméket, ha az nem környezettudatos (muszáj csökkentenünk az egyszer használatos műanyagokat a csomagolásban, inkább legyen helyette bolygóbarát, fából készült papír, amit az 0rbán kivágott)
- Folyamatos és azonnali innovációt akar (igen, egyértelműen a mai fiatalok HÚZZÁK ezt, nem a nagyvállalatok TOLJÁK rá a piacra, oké - és valóban tök környezettudatos dolog kétévente új mobiltelefont venni, ld. előző pont)
- Úgy gondolja, hogy minden JÁR neki, nincs benne engedelmesség és megfelelni akarás, alázat
- Sokkal talpraesettebbek és okosabbak, mint a lexikális tudásra kondicionált X- és korábbi generációk, hiszen annyira profi rutinnal nyomkodják a telefonjukat (különös tekintettel a Snapchatre és a TikTokra), hogy az számunkra elképesztő
Igen, ilyenek egytől-egyig. Kivétel nincs! Micsoda általánosító ageizmus, mi?
Tegyük hozzá, hogy feltehetően MIND momentumosok (izé, már mégse jobbikosok?), és utálják az elnyomó 0rbánt is - sőt: ők már jártak A Nyugati Külföldön is!
kapcsolódó
-
Orbán már Nyugatról is elüldözi a magyar fiatalokat!
Évente történelmi fordulat a magyar kivándorlásban
A szerző megjegyzése: sokáig én is bedőltem a hasonló okoskodásoknak, és elhittem, hogy egy mai tizen-huszonéves képtelen egy fél Twitter-üzenetnél hosszabb szöveget értelmezni, és úgy gondolja, minden alanyi jogon jár neki, ugyanakkor akcentusmentesen és folyékonyan beszél angolul.
Nos - szerencsére vagy sem, de természetesen egyik sem igaz (főleg nem ebben a kombinációban): a mai YZ-generáció is teljesen normális (vagy nem) - ugyanúgy, ahogy az korábban bármelyik korosztályról elmondható volt. És bizony olyat is ismerek, aki a vadiúj iPhone-járól a mai napig adatkábellel tölti át a képeket a laptopjára, és ha angolul kellett volna beszélnie az ügyféllel, remegve hívta inkább a telefonhoz a főnökét.
Ugye, tudjuk: mi voltunk még az utolsó valamirevaló évfolyam, utánunk már súlyosan beszakadt a színvonal és a GYEREKANYAG...