Bizonyára már a T. Olvasónak is feltűnt, hogy a legtöbb balliberális megmondóember, a kommunizmust tejszínhabbal és sziruppal ránk tukmálni kívánó világmegváltó SZTÁR mind a villájából, a fehér zongora mögül John Lennonként dalolja ránk istentelen és romboló ideológiáját - és meggyőződése szerint legyen mindenki egyenlő, de ezt ő továbbra is inkább a fehér zongora mögül szeretné szemlélni, tisztes távolból, testőrök körében?
- Na, a nagyvállalatokkal pontosan ugyanez a helyzet. A kulcsszó az elméletben és a terjesztésben mindig az lesz, hogy "mindenki más csináljon valamit". De leginkább az, hogy "igaz, hogy közvetve kiirtottunk néhány afrikai törzset, de legalább most már lehetsz nálunk AKÁR leszbikus is!"
kapcsolódó
-
Multik: a nemzeti öntudat gyilkosai
Szeretnél román, szlovák, szerb főnököket? Nem? Megkapod!
A környezetvédelem, a fenntarthatóság, a "visszaadás a bolygónak és a közösségnek".
Emlékszem a 90-es évek legelejéről, hogy mekkora csalódás volt, amikor a szép, stilizált zöld fenyőfával dekorált környezetbarát BKV-buszokon is megjelentek a koromfoltok, és még a füstjük se tűnt sokkal fenyőillatúbbnak, mint a korábbiaknak.
A kőkemény valóság egyszerűen az, hogy a vállalatok tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy nagyrészt felesleges és/vagy szennyező termékeket állítanak elő, és ha már rossz a lelkiismeretük, a profitot azért nem szeretnék bukni. Ha pedig romboló tevékenységüket tovább űzik, akkor a legelképzelhetetlenebb küldetéseket, víziókat tudják csak maguk elé kitűzni: szerényen csak a világot szeretnék jobbá tenni. Megható felismerések ezek.
- 1970 (Milton Friedman): a vállalat egyedüli társadalmi felelősségvállalása a profitmaximalizálás.
- 1990-es évek: együtt tornázunk a környékbeliekkel a sportpályán, szponzoráljuk a focicsapatot, diszkót.
- 2000-es évek: vízfogyasztás, karbonlábnyom! Most már sokkal, de sokkal kevesebb vizet használunk fel és még kevesebb szén-dioxidot bocsátunk ki, hogy 2 évente cserélendő, felesleges termékünket előállíthassuk.
- 2010-es évek: Pride, műanyag, női kvóta, szabad szerelem, a család az család, a férfi gyilkos, bukjon Orbán! Esetleg kifestjük a mélyszegény falu házait munkaidőben a lelkes (?) dolgozókkal önkéntesként - hogy azt aztán igazi mesterek javítsák ki a végén nem olcsón.

kapcsolódó
Hogyan oldjuk fel tehát a dilemmát? Mi mással lehetne megnyugtatni, mint a buzulással? Női kvóta is nagyon fontos, csak nehogy a teljesítmény meg a hozzáállás számítson a végén! Csak nehogy műanyag legyen! Legyen fa meg papír, meg bőr, ja, nem! Az ugye nem vegán, tehát az sem eléggé felelős és fairtrade.
- De gondolj bele, ez olyan, mint a hitelkártya-visszatérítés, minél többet költesz, valójában annyival többet is kapsz vissza arányosan, tök jól jársz!
Tehát: minél több felesleges terméket vásárolsz (dobozos kóla), annál jobban véded a környezetedet, hiszen a vállalat minden egyes dobozos kólával annál kevésbé roncsolja a Földet (mindig csak egy kicsit) - jó, mi?
Nézzünk egy példát: legyen mondjuk egy olajipari vállalat; a Shell. Mindamellett, hogy olajra, benzinre, dízelre és műanyagra is természetesen mindig szükség van, nézzük, milyen vádak érik a céget többek között - nem mi állítjuk, csak idézzük a Friends of the Earth International oldaláról:
- Klímaellenes lobbitevékenység a veszélyek tudatában is
- A Niger-deltából katasztrófaövezetet csináltak, emberiség elleni bűntettekben, gyilkosságokban szemet hunyó cinkosok
- Adóelkerülés, tudatos korrupció

Bizonyára ezek közül egyik sem igaz, vagy a vállalat mindennek tudatában most már tényleg megváltozott és vezekel, ugyanis ha elolvassuk az értéknyilatkozatát:
- Őszinteség, tisztelet, integritás (feddhetetlenség): mindezt rögtön egy szemüveges fekete úr fényképével nyitja, alább latinó-kinézetű munkások, irodában rasszilag kevert (európai-ázsiai-afró) öltönyös társaságok, legalul szivárványozott Shell-logós pólós fiatalok
- Tisztelet: munkavállalónknak nemtől (!), nemzetiségtől, vagy más sajátosságoktól függetlenül lehetőségük van a fejlődésre
- Fenntartható fejlődés, etikai kódex, elsők között (1976 óta) üzleti alapelvek!
- Megköveteljük szállítóinktól is, hogy értéknyilatkozatunkkal és alapelveinkkel összhangban működjenek
- Sokszínűség és befogadás: LGBTI (az i az az interszex) -közösség, nemi egyenlőtlenség -, szóval a legfontosabb, ami tulajdonképpen gyógyírt jelent minden leaszfaltozott (olajipari melléktermék) élővilágra vagy a nigeri polgárháborús milíciák emberi áldozataira.
Szóval értem én, hogy jobb dolog hirtelen megváltozni, minden múltbéli bűnt jóvátenni, vezekelni érte... de arra nem gondoltak, hogy esetleg akár abba is hagyhatnák?