Interjút adott az Indexnek a megbízatásában a 2022 és 2026 közötti ciklusra megerősített, köztiszteletnek örvendő magyar igazságügy-miniszter asszony, Varga Judit. Mikor Orbán Viktor a parlamentben bemutatta kormányának tagjait, megjegyezte, hogy hozzá fog tartozni az Európai Unió különböző villás nyelvű, hátbaszúrós érdekköreivel szervezeteivel való kapcsolattartás és érdekérvényesítés.

A Miniszterelnök úr megjegyezte: nem irigyli ezért miniszter asszonyt.
Varga Judit az interjúban eloszlatta a mérsékelten jóindulatú újságírói spekulációkat: Navracsics Tiborral együtt, és nem egymás ellenében fogják hazánkat képviselni az Európai Unióban. A brüsszeli források elosztásáért felelős miniszter rutinja, mint egykori EB-biztos magától értetődik, de az igazságügy-miniszterünk is megerősítette: jól beszéli a brüsszeli nyelvet, ezért bízhatunk abban, hogy amit ő mond, azt a bürokraták várhatóan érteni fogják.
Első hallásra talán furcsa lehet sokaknak, hogy miért szükséges speciális kommunikációs eszköztár egy hazánk teljes jogú tagságával működő szervezet intézményeiben való boldoguláshoz.
De ha az elmúlt évtizedből felidézzük, hányszor próbált meg minket csicskítani a brüsszeli bürokrata elit és az Európai Egyesült Államok iránt elkötelezett progresszív, identitásnélküli, nemzetállam-ellenes EU-s politikusok csoportja, akkor világossá válik: ők teljesen másik szemüvegen keresztül nézik a valóságot.
Az érdekérvényesítés ritkán történik egyenes, érthető, egyértelmű kifejezésekkel, ehelyett dagályos közhelyekbe bújtatva törekednek érvelni amellett, hogy miért helyes az, ahogy ők látják a világ dolgait, és miért helytelen a magyar álláspont. Bár teljes bizodalmunk van a miniszter asszony talpraesettségében, mi mégis készítettünk neki egy brüsszeli értelmező kéziszótár-kivonatot a tárgyalásokon előkerülő legfontosabb kifejezésekből.
-
Jogállamisági mechanizmus: Amennyiben valamelyik koszos kis kelet-közép-európai tagállamocska elfelejtené, hogy mik az Unió játékszabályai, a leghatékonyabb büntetés, ha megkérdőjelezzük, hogy jogszerűen működik-e. Hogy mi a jogszerű, azt viszont csak a brüsszeli bürokraták tudják eldönteni. Természetesen teljesen mellékes, hogy a tagállami hatáskörbe tartozó törvényeket választásokon felhatalmazást nyert törvényhozás alkotja, bármibe bele lehet (és kell is) kötni, ha az nem egyezik a Nyílt Társadalom koncepciójával és a nemzetek
helyettifeletti Európa koncepciójával. (Lásd még: Demokrácia) -
Néppárt: A liberális és szociáldemokrata értékek iránti megfelelési kényszer által kiherélt, egykori konzervatív tömörülés, amely egyre gyakrabban végzi el a piszkos munkát a baloldali pártok helyett. Még nincsenek a gödör alján, de már nem hiányzik nekik sok odáig. Azok, akik nem tartoznak ebbe a pártcsaládba, de önmagukat jobboldalinak tartják kivétel nélkül fasiszták vagy populisták. Általában egyszerre a kettő.
Forrás: EPP -
Demokrácia: Az az államberendezkedés, amikor a választópolgárok az urnákhoz járulva baloldali, liberális, zöld és engedelmesre idomított jobbközép pártokat választanak meg, lehetőleg minimális többséggel, preferáltan inkább instabil nagykoalícióban. Semmiképp nem tekinthető demokratikusnak egy olyan választás, ahol a kormánypárt kétharmados többséget szerez, az pedig végképp nem, ha ezt sorozatban háromszor, ne adj’ Isten négyszer is megteszi. Az diktatúra.
Forrás: Balogh Zoltán - Korrupció: Azok az állami és uniós forrásból finanszírozott projektek, melyek elérik a nyugati sajtó és politikusok ingerküszöbét, valamint ha nem német (vagy francia, olasz, osztrák stb…) cég nyer rajtuk, akkor automatikusan korrupciógyanúsnak minősülnek. Nehogy már épp a keleti tagállamokból ne talicskázzon haza bőséges profitot bármelyik nyugati óriáscég. Akkor mi értelme lenne az egész Európa Uniónak?
- Európai Parlament: Viszonylag lomhán működő, önmagát túlnőtt szervezet, amely nyilvánvalóan mindenben a tagállami jogkörök és szuverenitás fölött áll. Amit az EP-ben nem szavaznak meg, az vagy gyanús, vagy etikátlan, vagy veszélyes, de mindenképpen európaiatlan. A testület mondja meg, hogy éljünk ma, kettő, öt és ötven év múlva. Ki más?
-
Soros György: bőkezű barát, igazi jótevő, az igazság, a méltányosság és a visszataszító nemzetállami koncepció meghaladásának legnagyobb bajnoka. Végtelenül etikus, önzetlen tevékenységéről példát vehetne mindenki. A rengeteg segítségért cserébe csupán annyit kér, hogy tárt karokkal várjuk az amúgy demográfiai és gazdasági szempontból nélkülözhetetlen afrikai és ázsiai bevándorlókat.
-
Isiász: Vezető európai politikusoknak készített exkluzív koktél, jellemzően vodkából, szódavízből és izomlazítóból készül. Létezését sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudjuk.
Forrás: AFP - Jobboldali médiatúlsúly: Az az állapot, amikor piaci alapon gazdát cserélnek a magánkézben lévő sajtótermékek, és ezek a tranzakciók ugyan szabályosak, de a baloldali politikusoknak mégsem tetszenek. Ha ilyesmi történik, akkor el kell kezdeni aggódni a sajtószabadságért.
- Európai Ügyészség: Egy olyan, tagállami ügyészségi hatáskör fölött álló szervezet, amely azt vizsgálja, miért nem nyernek több közbeszerzést a német cégek a keleti tagállamokban.
-
Támogatások: Olyan normatív finanszírozási forrás, amely elvileg ugyan körülményektől függetlenül jár, de a visszatartásával lehet ideológiai alapon zsarolni, csicskítani, a kisebb tagtársakat.
Forrás: AFP - Helyreállítási alap: Azoknak az országoknak járó vissza nem térítendő támogatás és opcionális hitelkeret, amelyek a koronavírus-járvány okozta gazdasági következményeket különösen megsínylették. Ez azonban nem jár azoknak, akik tagállami hatáskörben merészelik szabályozni a gyermekek szexuális nevelését vagy a bevándorlás kérdését.
- Gáz- és olajembargó: Remek eszköz az oroszok térdre kényszerítésére. Legfeljebb addig fűtünk majd kályhával, esetleg a nappaliban is felvesszük a jó meleg tollkabátot télen. Putyin ebbe beledöglik, ha beledöglünk is!!!!