Karácsony mozgalma is felbukkant az Action for Democracy támogatotti listáján

De aztán a Márki-Zay Pétert közel kétmilliárddal finanszírozó amerikai szervezet váratlanul közölte, hogy mégsem segítették a 99 Mozgalmat. Erős fordulat, és egyben erős jel arra nézve, hogy egy kiterjedt nemzetközi hálózat telepedett rá a magyar politikára.

  • Egyes vélekedések szerint Karácsony Gergely több mint 500 millió forintot költött az előválasztás során.
  • Hogy honnan érkezett a pénz, a mai napig nem teljesen tiszta. A 99 Mozgalom éves beszámolójából semmi nem derült ki, a finanszírozókat nem tüntették fel. 
  • A Kontra most kiszúrta, hogy a főpolgármester ernyőszervezete egy ideig szerepelt az Action for Democracy támogatotti listáján.
  • Csakhogy szeptemberben az amerikai csapat közzétett egy közleményt, amiben letagadta ezt.
  • Ez különösen érdekes, hiszen ők voltak azok, akik – ahogy lapunk megírta – 1,85 milliárd forinttal segítették Márki-Zay mozgalmát.
  • Az egyik legfőbb célkitűzésük a magyar kormány megbuktatása volt, sőt, a jelek arra mutatnak, hogy CIA-s bekötéseik is lehetnek.
  • Mindez azt erősíti, hogy nagyon komoly nemzetközi beavatkozási kísérlet történt a magyar választásba.
  • És egyre valószínűbb: azok a globalista körök, akik eleinte Karácsony mögött sorakoztak fel, átpártoltak Márki-Zayhoz.

Akik szeptember elsején véletlenül az Action for Democracy (AfD) honlapjára tévedtek, egy meglehetősen furcsa közleménnyel találkozhattak. Az időpontnak amúgy kiemelt jelentősége lesz a történetben, de erről később.

Tévesen tettük ki honlapunkra a 99 Mozgalom nevű civil szervezet logóját. Ezúton szeretnénk elnézést kérni, és egyúttal megerősítjük, nem támogattuk a 99 Mozgalmat.  

 

Mint ismert, a Kilencvenkilenc Mozgalmat Karácsony Gergely hozta létre még az előválasztást megelőzően, nem titkoltan abból a célból, hogy ide csatornázza be a kampánypénzeket. Bár az általa verbuvált csapat jelenleg valóban nem található meg a nemzetközi csapat honlapján, mint a közlemény szövegéből kiderült,

egy ideig támogatottként tüntették fel őket az AfD oldalán.

Márpedig ekkora adminisztrációs baki ritkán szokott előfordulni egy ilyen erős háttérrel rendelkező szervezetnél, mint az Action for Democracy. Főleg úgy, hogy minden mindennel passzol a történetben.

Egy tőről fakadnak

A tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése volt, hogy az előválasztás két fordulója között az esélyesebbnek hitt Karácsony Gergely visszalépett Márki-Zay Péter javára. A hivatalos indoklás szerint azért, mert csak így tudják legyőzni Dobrev Klárát, a Demokratikus Koalíció (DK) jelöltjét. A közvélemény napról napra figyelhette, hogy – Gyurcsány Ferenc kifejezésével élve – hogyan „fogyott el a támogatottság” a főpolgármester mögül. Pedig szemmel láthatólag nagyon szeretett volna az ellenzék miniszterelnök-jelöltje lenni, valamiért mégis  meghátrálásra kényszerült.

Forrás: MTI/Balogh Zoltán

A nyilvánosság értetlenül állt a történtek előtt, nem tudta értelmezni, hogy az ellenzéki körökben agyonsztárolt városvezető miért adta át a stafétabotot egy nála gyengébbnek tűnő jelöltnek.

És bár a miértre azóta sem született kielégítő válasz, az apróbb jelekből arra lehetett következtetni, hogy a színfalak mögött komoly politikai átrendeződés történt.

Ahogy megírtuk, a globalista médiahálózat magyar lerakatai teljesen egyszerre hátráltak ki Karácsony mögül és álltak be Márki-Zay mögé. Ez a leglátványosabban a Soros Györgyhöz köthető 444-nél volt megfigyelhető, Uj Péterék olyan finoman végezték el magukon a finomhangolást, mint hogy a dülöngélő elefánt betér a porcelánboltba.

A főszerkesztő az egyik napon még a hódmezővásárhelyi polgármesteren gúnyolódott, a következő napon meg elárasztották az oldalát  a Márki-Zayt éltető propagandaanyagok.

kapcsolódó

  • A nagy médiacsíny: a sorosista propagandagépezet így hangolta át magát Karácsonyról Márki-Zayra

    A nagy médiacsíny: a sorosista propagandagépezet így hangolta át magát Karácsonyról Márki-Zayra

    Sokáig úgy tűnt, hogy a főpolgármester a favorit a részben külföldi pénzből finanszírozott baloldali sajtónál, de aztán az előválasztás első fordulóját követően történt valami. A Telextől a 444-en át a HVG-ig a komplett hálózat varázsütésre átpártolt Márki-Zay Péterre, a mai napig nem lehet tudni, hogy mi ennek a pontos oka. Pedig egy nappal a nagy váltás előtt több felületen is konkrét lejárató anyag került ki a hódmezővásárhelyi politikusról. Bár rövid ideig fennakadások voltak a rendszerben, ma már úgy csinál az ellenzéki sajtó, mintha semmi nem történt volna, és ontja magából a Márki-Zayhoz kapcsolódó PR-anyagokat. Részletesen, cikkekre lebontva, dátum szerint bemutatjuk, hogyan vezényelték le a nem mindennapi médiafordulatot!

Legalább ennyire érdekes mozzanat volt, hogy egyes sajtóértesülések szerint Gyurcsány Ferenc – aki felesége, Dobrev Klára mellett kardoskodott – a verseny vége felé arról beszélt, hogy Soros György beállt Márki-Zay mögé. Bár a DK szinte azonnal helyreigazítást kért a hírt közlő 168 Órától, utólag nézve nem kizárt, hogy ilyesmi valóban elhangzott a pártelnök szájából.  

És végül érdemes azt is felidézni, hogy a visszalépésről való egyeztetések során Márki-Zay emlékezetesen odaszúrt ellenfelének, Karácsony Gergelynek. Feltételezhetően nem gondolta végig, miről beszél, hiszen ezzel nagyon komoly lavinát indított el.

A pénz, aminek nincs nyoma

„Ötszázmillió forintot költött eddig a kampányára Karácsony Gergely” jelentette ki az előválasztás két fordulója között Márki-Zay Péter, akinek a vádjait érdemben egyszer sem cáfolta a főpolgármester. Csupán annyit reagált hódmezővásárhelyi kollégájának felvetésére, hogy ennél jóval szerényebb összegről van szó.

Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

Ennél konkrétabb információk azóta sem derültek ki a gyanús pénzmozgásról, a Kilencvenkilenc Mozgalom éves beszámolójának készítői gondosan ügyeltek arra, hogy ne lehessen sokat megtudni. Mivel a szervezet egyszerűsített formában adta le a pénzügyi elszámolását, így a finanszírozok kilétére nem derült fény. Sőt, a Márki-Zay által emlegetett félmilliárdnak hűlt helye volt: a kiadási oldalon mindössze 283 millió forintot tüntettek fel.

Ismerve azonban a magyar belpolitikai viszonyokat és a baloldali pártok népszerűségét, szinte kizárt, hogy ekkora összegű támogatás csak és kizárólag belföldről érkezett volna.

kapcsolódó

  • Sötét lukak Karácsony csodamozgalmánál: nyoma sincs a Márki-Zay által emlegetett 500 milliónak

    Sötét lukak Karácsony csodamozgalmánál: nyoma sincs a Márki-Zay által emlegetett 500 milliónak

    Hiába adta le az éves beszámolóját a Kilencvenkilenc Mozgalom Egyesület, továbbra is sok a kérdőjel a kampányszervezet finanszírozása körül - vette észre a Kontra a bíróság oldalán közölt hivatalos adatokból. Márki-Zay Péter ugyanis korábban arról beszélt, hogy a főpolgármester több mint 500 millió forintot költött előválasztási kampányában, viszont ezt közel sem fedezi a dokumentum kiadási részén feltüntetett 283 millió forint. Arról nem is beszélve, hogy a politikus szponzorainak kilétére sem derült fény, ugyanis az illetékesek egyszerűsített formában adták le a tavalyi évre vonatkozó elszámolást.

Sokkal valószínűbb az a forgatókönyv, hogy Karácsony kampányát külföldről is megtámogatták. Főleg, hogy a nemzetközi beavatkozásra egy igencsak erős példa akadt az elmúlt időszakban.

Sokat utaltak az Egyesült Államokból

Még június közepén is érkezett több száz millió forintos támogatás az Egyesült Államokból, több száz milliós adomány 

– ezt maga Márki-Zay Péter jelentette be némileg meghökkentő módon a Magyar Hang Gulyáságyú című podcastjában. Az  időpont sem mellékes: augusztus közepe.

A volt miniszterelnök-jelölt arról is beszélt az interjúban, hogy ennek a segítségével tudták kifizetni a kampány utolsó számláit. Elmondása szerint az adomány egy tételben érkezett, sok donátortól sok adomány. Ezt azonban egyetlen szervezet gyűjtötte össze, hogy aztán a Mindenki Magyarország Mozgalom (MMM) számlájára több tételben utalja át: az Action for Democracy.

És ezen a ponton érnek össze a szálak: ez az a szervezet, amelyik egy ideig támogatottként tüntette fel a Karácsony Gergely-féle Kilencvenkilenc Mozgalmat is.

Az MMM-nek a logója a mai napig ott van a honlapjukon, ám – mint ahogy a cikk elejéről kiderült – a főpolgármester ernyőszervezetét levették onnan.

Éppen ezért érdekes az időrendi láncolatot végigvenni.

  • Márki-Zay augusztus 27-én beszélt a mozgalmának számlájára érkező tengerentúli támogatásokról, amiből aztán országos botrány kerekedett.
  • És még mielőtt bármilyen hír napvilágot látott volna Karácsony mozgalmának finanszírozásával kapcsolatban, az Action for Democracy pár nappal később, szeptember 1-jén sietve közölte, hogy sosem támogatták a Kilencvenkilencet.
  • Ez pedig leginkább egyfajta előremenekülésnek tűnik, amiből az is következik, hogy

jó eséllyel ugyanazok a nemzetközi körök öntötték a pénzt Karácsony és Márki-Zay politikai hátországába.

És ugyanazok a nemzetközi körök álltak tovább a főpolgármestertől a hódmezővásárhelyi városvezetőhöz. Ahogy több jogász is megállapította, a külföldről érkező pénzügyi segítség erősen felveti a tiltott pártfinanszírozás gyanúját, illetve a magyar politikára rátelepedő, azt behálózó globalista hálózat ténykedése a parlamenti választás kimenetelébe való erőteljes beavatkozási kísérletként értékelhető.

Nemzetközi zsoldosok. Az Action for Democracy alapítója és igazgatósági tagja az a Korányi Dávid, aki hivatalosan Karácsony Gergely városdiplomáciai főtanácsadója, és aki munkájának nagy részét New Yorkban végzi. Az amerikai szervezetről éppen a napokban írtunk, bemutatva, hogy erősen kötődik Soros Györgyhöz. Bár vezetőik aktivista civilekként határozzák meg magukat, ez közel sem fedi a valóságot. Már csak azért sem, mert a tanácsadó testület tagjainak jelentős része helyet foglal az amerikai üzletember által létrehozott European Council on Foreign Relationsban (ECFR) is, ideértve Korányit is. A tanácsadó testület elnöke, Kati Marton szintén Soroshoz és a demokratákhoz köthető. Sőt, a tűzhöz közel álló 444 szerint itt dolgozik a NATO egyik tábornoka. Obama volt miniszterhelyettese, valamint Jami Miscik, a CIA korábbi igazgatóhelyettese is. Ez utóbbi azt feltételezi, hogy az AfD-nek amerikai titkosszolgálati bekötései is lehetnek.

kapcsolódó

Mint a Kontra kiderítette, a kampánypénzeket alaposan megnyomták: összesen – legalábbis a hivatalos beszámoló szerint – 1,85 milliárd forinttal segítették ki az MMM-et.

Feszültség Soros hátországában?

Racionálisan nézve teljesen érthetetlen, hogy az Action for Democracy miért tartotta fontosnak közölni a hírt, miszerint sosem támogatták a Kilencvenkilenc Mozgalmat. Ha ezt nem írják ki, valószínűleg sosem merült volna fel ez a verzió. Így viszont várhatóan újabb országos botrány kerekedik a fejleményekből, és a magyar baloldal vezetőinek megint magyarázkodniuk kell majd, köztük is elsősorban Karácsony Gergelynek.

Forrás: Facebook

A vesztes magyarországi parlamenti választást követően egyre több jel utal arra, hogy komoly zavar alakult ki Soros nemzetközi és a hazai hátországában.

Ez az apróbb mozzanat könnyen értelmezhető úgy, hogy valakik kellemetlen helyzetbe akarták hozni a főpolgármestert. Szintén furcsák Márki-Zay Péter átgondolatlan nyilatkozatai, aki mögül mostanában látványosan elfogyott a lendület.

Elnézve az ellenzéki politikusok mozgását, nagyon úgy fest, megkezdődtek a pozícióharcok a következő választásokra: ki tud közelebb kerülni a nemzetközi finanszírozókhoz? 

Hiába szeretné magát nyerő helyzetben látni, Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter szénája sem áll túl jól, így várhatóan egy új szereplőt fog kiemelni a magyar politikát átszövő külföldi hálózat. Nekik ez nem probléma: ahogy elengedték Karácsony és Márki-Zay kezét, úgy könnyedén tovább állnak, és keresnek más főszereplőt.