Karácsony Gergely személyes propagandaoldala, a Telex végül is tulajdonképpen nagy nehezen beismerte, hogy 10%-kal nagyobb a dugó most, mint a járvány előtti évek hasonló időszakában. De nehogy azt gondoljuk ám csak úgy, hogy ez az inkompetens (vö. ALKALMATLAN) városvezetés miatt van, hanem inkább egészen más okokból!
A tökéletesen értelmetlen cikk nyilván azért született, hogy kimosdassa a Főpolgármestert az elbukott hazugságspirál után a nyilvánvaló városvezetési kudarcból, de inkább azt hozta össze, hogy az egész koncepciót jól bedöntötte. A Telex szerint ugyanis nem a koordinálatlan felújítások miatt állnak órákat az autók a dögmeleg városban, hanem azért, mert
- elképesztő nagyságban nőtt az új autóvásárlások száma
- többen autóznak, mint azelőtt
- a korlátozások után túl nagy a torlódás
- korábban kezdődtek a felújítások, mint az előző években.
Ezek persze alátámasztható állítások, ám valahogy nem jön ki a matek. A Telex a Datahouse adataira hivatkozva azt írta, hogy 2021 első három hónapját figyelembe véve 32 194 új autót értékesítettek Magyarországon, míg az első 5 hónapban 63 575 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, ami 18.5%-os növekedés a 2020-as év első 5 havának számaihoz képest. A KSH ezzel szemben teljesen mást mutat: 2021 első negyedévében összesen 63 166 új autót helyeztek forgalomba, ami 2020 első negyedévéhez képest nagyjából 11%-os csökkenést mutat, de ez ugyanezen év utolsó negyedévéhez képest is cca 9%-kal kevesebb. 2019 Q1-hez képest is csaknem 15%-os a csökkenés. Kérdés, hogy a Datahouse vagy Tenczer Gábor hazudik-e, amikor ugrásszerű autóeladásokról beszél.
Az első negyedévben a parkolás is ingyen volt, ez természetesen azt hozta magával, hogy többen utaztak személyautóval is. Mégsem panaszkodott senki arra, hogy elviselhetetlenebb a torlódás, maximum azokon az útvonalakon, ahol megjelentek a kerékpársávok. Ott ugyanis valóban bosszantó, amikor 20-30 perc alatt jutunk át egyik kerületből a másikba, mellettünk meg 10 percenként 3 biciklis futár húz el könnyűszerrel. Természetesen a korlátozások feloldása után az otthoni munkavégzés is megszűnt a legtöbb munkáltatónál, így a közlekedő tömeg is arányosan hízott vissza a korábbihoz hasonlóra. Érdekes módon ehhez az embermennyiséghez Tarlós idején gond nélkül alkalmazkodott a főváros.
Látszik tehát, hogy a Lánchíd felújításának és a pesti alsó rakpart lezárásának teljes káosza döntötte be a budapesti közlekedést, és akkor még a Blaha Lujza térnek neki sem álltak! De egyre többen teszik fel a kérdést, hogy miért kellett ezekre ennyit várni?
Miért nem lehetett a lezárások közepette felújítani mondjuk a Lánchidat?
És akkor a mostani autósok töredékét érintették volna érzékenyen a szükséges intézkedések. A szeptember eleji csúcstól már előre retteghetünk, hiszen nincs túl messze az iskolakezdés sem. Persze Karácsony taktikusan Tarlósra mutogat, hiszen szerinte a nemrég kezdődött felújítási munkálatok az előző városvezetés dolga lett volna.
Igaz, Karácsonyt az nem zavarja, hogy Tarlós István a Demszky-féle nihilből rángatta fel Budapestet egy olyan szintre, hogy az exkomcsi posvány után még az Economist is 2019 legélhetőbb Kelet-Európai városának választotta, valamint a European Best Destinations szerint is a legjobb európai úti cél volt. És nem csak a fejlesztések okán, bár közel 170 projekt valósult meg az egykori fideszes főpolgármester irányítása alatt. A Demszky és az SZDSZ-MSZP nómenklatúra tökéletesen elbaltázott 4-es metró építésének befejezése, a budai fonódó villamoshálózata, a BKV járműparkjának nagyszabású csereprogramja, a BKV gatyába rázása, a Margit-sziget megújítása is többek között a Tarlós-érához fűződik.
A nagy mellénnyel meghirdetett, ám már az elején teljes csődnek bizonyult Karácsony-féle zöld Budapesttel szemben is sokkal észszerűbb és eredményesebb faültetési program, a szmogrendelet vagy a közel 35 kilométernyi új bicikliút is előrébb mutatott.