Ideje lenne végre egy tudományos alaposságú elemzést készíteni a szankciók hatásairól, lefogadom, hogy izgalmas olvasmány lenne.
Helyzetértékelés szempontjából egyelőre érjék be annyival a kedves Olvasók, hogy Brüsszel legújabb öngyilkossági kísérletét tekintjük át praktikusan, magyar szempontból.
Mert a szankciók működnek!
Már amennyiben az volt a cél, hogy bevezetésükkel az európai gazdaságot kényszerítsék térdre, és az átlag európai ember megélhetési költségeit srófolják az egekbe. Ebből a megközelítésből tekintve valóban kiválóan beváltak az Oroszország elleni gazdasági megszorítások,
Európa Dugovics Tituszként rántja magával az orosz medvét a mélybe.

Őrületes diadal! De ebből legalább megtanulják az oroszok, hogy Európa kész feláldozni magát az amerikai érdekek védelmében.
Most pedig az EU újabb fölényes győzelemre készül. Hétfőtől életbe lép a sokadik szankciós csomag, amely az orosz előrenyomulást ugyan nem állítja meg, ellenben a magyar benzinárstopnak könnyen véget vethet.
A mai naptól az Unió szankció alá vonta az orosz nyersolajat. Bár Magyarország mentességet kért és kapott is a vásárlási tilalom alól, a világpiaci árak drasztikus emelkedésének hatásait azonban képtelen kivédeni. Hogyan is védekezhetne egy tízmilliós ország, a piac diktál és uralkodik...
A szankciók bevezetése előtt az európai országok/nagyvállalatok tartalékképzésbe kezdtek, ez a felvásárlási hullám pedig jelentősen megnövelte az árakat. Így Magyarország hiába vásárolhat szabadon orosz olajat, az uniós szankciók drasztikusan emelik az árakat, tovább erősítve az inflációs nyomást is.
A nyersolaj árának emelkedése egy idő után a magyar benzinárstopot is lehetetlen helyzetbe hozza, fenntarthatatlanná válik az üzemanyagárakra alkalmazott ársapka.
Ennek pedig a magyar polgárok látják majd a kárát. Drágábban lehet autózni, illetve minden termék árában megjelenik majd az üzemanyag árának emelkedése.
És nem, továbbra sem a kormány tehet az árak elszabadulásáról, az oroszokkal kötött előnyös alkuk sem segítenek egy olyan helyzetben, amikor a globális energiapiacot érintő döntések születnek Brüsszelben.
A helyzetet tovább rontja, hogy az uniós szankciók tiltják az orosz alapanyagokból származó üzemanyagok Európán belüli kereskedelmét, így Magyarország saját pozsonyi finomítóüzeméből sem szállíthatja haza az előállított benzint.
Tudniillik a MOL-nak két európai finomítója van, egy Százhalombattán, egy pedig Pozsonyban. A két egység közötti munkamegosztás szerint Pozsonyban benzint, Százhalombattán dízelt állítanak elől.

Ezzel válik teljessé az EU öngyilkos politikája, azok számára lehetetlenné téve is az életben maradást, akik nem kívánnak részt venni az Oroszországgal szembeni gazdasági világháborúban.
Magyarországnak önhibáján kívül kell megfizetnie a háború árát. A gazdaság és a polgárok megélhetése egyaránt bizonytalanná válik a következő időszakban. Az pedig semmiféleképpen sem jó jel, hogy a tervek szerint februárban újabb szigorítások léphetnek életbe, az energiaszektornak újabb csapásokat kell elszenvednie.
Nem mellékes az sem, hogy Európa eltiltja magát az olcsó orosz olajtól, míg Oroszország számára nem jelent semmiféle fennakadást a szankció, mivel a fennmaradó mennyiséget gond nélkül értékesítheti az indiai és kínai piacokon.
A szankciókkal így csak Európa, illetve az európai emberek veszítenek, akik a megnövekedett üzemanyagárat többszörösen megfizetik. Egyszer a benzinkutakon, második körben pedig az egyre dráguló termékek árában.