Minek annyit dolgozni, ha nem muszáj? – valami ilyesmi kavaroghatott Tóth Endre budafoki önkormányzati képviselő fejében, amikor legújabb önkormányzati beadványát fogalmazgatta, pontosabban másolgatta.
Ahogy a kerület honlapján közzétett dokumentumokból jól látszik, a momentumos politikus sürgősségi indítványt nyújtott be a múlt hét csütörtöki képviselő-testületi ülésre, „Budafok-Tétény kertvárosi csendjének megőrzésével, illetve az egyre nagyobb mértékben emelkedő zajterhelésének kezelésével” kapcsolatban.
Bár nevében valóban sürgős volt a beadvány, annyira talán mégsem, hogy annak bizonyos elemeit egy az egyben át kellett volna vennie Baranyi Krisztinától. Már pedig nagyon úgy fest a helyzet, hogy a momentumos képviselő nem sokat teketóriázott, és különösebb lelkiismeret-furdalás nélkül meglopta a ferencvárosi polgármestert.
Tóth ugyanis több mondatot is átemelt Baranyi korábbi indítványából. Beadványának második bekezdésében azt írta, hogy „a kifejtettek értelmében a környezet zajterheléssel összefüggő védelme törvényi és kormányrendeleti jogalkotás szintjén szabályozott, az önkormányzati jogalkotásnak tehát e szabályozott kérdésekben csupán kiegészítő, végrehajtó jellegű rendelkezések megalkotására van módja".

Ez szó szerint megegyezik Baranyi Krisztina tavaly februárban benyújtott előterjesztésének egyik mondatával. Leszámítva, hogy Tóth kihúzta a mondat elején olvasható „kifejtettek értelmében"-t, és a szövegben máshol használt félkövér betűtípust.

A két szöveg ezután is feltűnően sok hasonlóságokat mutatott.
Tóth Endre: „A környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007. (X. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Zr.) alapján a képviselő-testület csak azokban a helyi társadalmi viszonyokban állapíthat meg a zajvédelemre vonatkozó rendelkezéseket, amelyekre nézve a Zr. nem tartalmaz szabályokat. A Zr. 2. §-a részletes fogalom-meghatározást tartalmaz, rendelkezik többek között a csendes övezet és a zajvédelmi szempontból fokozottan védett terület, illetve adott esetben a fokozottan zajos terület kijelölésének szabályairól."
Baranyi Krisztina: „Tekintettel arra, hogy a környezeti zaj elleni védelem szabályait a Zr. tartalmazza, a képviselő-testület csak azokban a helyi társadalmi viszonyokban állapíthat meg a zajvédelemre vonatkozó rendelkezéseket, amelyekre nézve a Zr. nem tartalmaz szabályokat. A Zr. 2. §-a részletes fogalom-meghatározást tartalmaz, rendelkezik a hatásterület kijelölésének szabályairól, kijelöli az egyedi ügyekben eljáró hatóságot, részletesen szabályozza az engedélyezési és egyéb hatósági eljárásokat, rendelkezik a csendes övezet és a zajvédelmi szempontból fokozottan védett terület, a fokozottan zajos terület kijelölésének szabályairól."

Még a konklúzió is ugyanaz lett. A másolós kedvében lévő Tóth arról írt, hogy „a helyi zajvédelmi szabályok megalkotásának lehetősége az önkormányzatok számára kizárólag azokra a területekre vonatkozik, amelyeket magasabb szintű jogszabályok nem szabályoznak." Az eredeti szöveg meg így néz ki Baranyi tollából: „a fent kifejtettekből megállapítható, hogy a helyi zajvédelmi szabályok megalkotásának lehetősége az önkormányzatok számára kizárólag azokra a területekre vonatkozik, amelyeket magasabb szintű jogszabályok (törvények, kormányrendelet, miniszteri rendelet) nem szabályoznak."
Ahogy a fentiekből kitűnik, Tóth Endre nem dolgozta halálra magát, amikor a budafokiak nevében a képviselő-testülethez fordult. Ennél valamivel nagyobb szorgalomra lesz szüksége ahhoz, hogy megszorongassa rafinált ellenfelét, az MSZP-ből a DK-be átpártoló Molnár Gyulát a helyi előválasztáson. Egy május közepi felmérés szerint ugyanis nagyon szoros a verseny a baloldali jelöltek között a dél-budai választókerületben.
Az ifjú baloldali politikus – amellett, hogy budafoki önkormányzati képviselője – a Momentum elnökségi tagjaként, oktatáspolitikusaként tevékenykedik, nem mellesleg Fekete-Győr András pártelnök közvetlen bizalmasa.